Ramai Cina Sokong Pakatan Harapan #PakatanHarapan #Harapan


Pada piliharaya PRU14 yang lalu UMNO yang menggunakan tiket Barisan Nasional telah berjaya menarik UNDI MELAYU dalam 46% manakala PAS yang tidak bersama parti lain telah mendapat 28% diikuti oleh Pakatan Harapan yang didominasi oleh DAP telah mengutip 25%. 

Jumlah peratusan yang dikeluarkan ini jelas undi anak muda Melayu masih lagi berpihak kepada UMNO/PAS. Umumnya, jangan membuat tanggapan salah kononnya pengundi muda kali ini telah diberikan kepada Pakatan Harapan kerana kita sedia maklum Parti Melayu pada masa ini berpecah kepada 5 pada pertembungan yang merugikan umat Melayu. Yang wajar diberi perhatian adalah, kemana perginya undi anak muda berbangsa cina pada PRU14 yang lalu? 

DAP mendominasi Pakatan Harapan dengan menjadikan PM Mahathir kuda tunggangnya seperti yang di beritahu si celupar Hew Kuan Yau yang kini sedang mengatur agendanya secara , Tidak hairanlah beliau hanya menuruh sahaja desakan DAP ada PKR dari kalangan wakil Cina. 

Tapi ramai cuba memnyembunyikan fakta yang mana pengundi keturunan Cina pada PRU14 telah memberikan 92% undi kepada Pakatan Harapan. Jadi tidak hairanlah tindakan mereka pada ketika ini lebih kepada tindakan popular dikalangan orang cina seperti hal hal bersentuhan Tanah, Agama dan Raja antaranya isu memadam status agama di kad pengenalan warganegara Malaysia yang dibangkitkan wakil parti kerajaan , memecat penjawat awam berstatus kontrak yang majoritinya berbangsa Melayu menjelang hari raya yang kurang dari satu (1) bulan sekarang dan tuntutan yang melibatkan Perkara 153 Pelembagaan Persekutuan.

Kini jangan hairan ada Melayu mempersoalkan Sultan dan Majlis Raja Raja seperti yang dilakukan oleh badut tua A. Kadirr Jasin yang juga bekas wartawan utusan, tindakan beliau mendapat sokongan padu daripada golongan golongan ini.

Bonus dan imbuhan penjawat awam antara yang menjadi pertikaian Kerajaan hari ini memandangkan Menteri Kewangannya dari seorang yang pandai membotakkan bukit di Pulau Pinang sahaja.

Admin ada melihat sebuah video yang telah viral selepas PRU14 yang mana didalam video tersebut bagaimana YB DAP 'menyamun' dalam kempen PRU14. Tonton dan lihat apa yang dicanang dihadap orang cina didalam bahasa cina.



Siapa tak mahu tanah hak milik kekal? Implikasi terhadap tindakkan tersebut adakah beliau difikirkan?!

Barisan Nasional pada PRU13 telah melaksanakan amanah yang diberikan tanpa mengikut status bangsa dalam pemerintahannya. Walaubagaimanapun undi cina kepada Pakatan Harapan telah berjaya menjatuhkan parti yang banyak berjasa dari sejak negara ini merdeka.

FAKTOR TUN MAHATHIR MEMENANGKAN PAKATAN HARAPAN JUGA ADALAH SALAH KERANA RATA RATA CINA DAP HANYA MENUNGGANG BELIAU SAHAJA.




Facebook Comment