Lorong Tol Mula Ditutup 12 hingga 24 Jun 2018 #MalaysiaMemilih #TolPercuma #PakatanHarapan



Lorong Tol mula ditutup mulai 12 hingga 24 Jun 2018?
Berita gembira ini ditagih oleh semua rakyat Malaysia yang dahagakan manifestor Pakatan Harapan yang menjanjikan Tol Percuma pada kempen Pilihanraya Umum ke 14 yang lalu.

Dalam jelajah kempen PRU14, rata rata pemimpin (kerajaan hari ini) menjanjikan pelbagai tawaran yang boleh disama ertikan seperti kata kata dari sebuah filem bertajuk 'The God Father(1972)' yang berbunyi "I'll Make Him an OfferHe Can't Refuse" oleh watak Don Vito Carleone.

Selepas Kerajaan Pakatan Harapan memerintah belakulah kejadian yang tidak dijangkakan oleh seluruh rakyat Malaysia antaranya Kerajaan bersetuju dengan pendapat Parti Paling Dominan didalam Kerajaan Pakatan iaitu DAP untuk membuat penjawat awam. Dari jumlah yang dianggarkan akan dipecat 50,000 akan tetapi dimulakan dengan 17,000 penjawat awam yang berstatus kontrak dengan alasan 'mereka diterima berkerja kerana lantikkan politik'

Alasan yang sengaja dihebahkan adalah untuk para penyokong Pakatan bersetuju dengan arahan dan pelaksanaan tersebut (kerana dendamkan penjawat awam yang majoriti Melayu dan terbela dibawah pemerintahan Kerajaan sebelum ini) akhirnya pihak kerajaan gagal menyingkirkan pekerja pekerja ini contohnya SPAD (Diantara mereka ada pegawai lantikan kontrak/tetap) kononnya mahu dipindahkan ke Jabatan Pengangkutan Awam akhirnya dikekalkan dan ditukarkan nama kepada Agensi Pengangkutan Awam Darat - APAD kerana mereka secara jelas tugas SPAD adalah berbeza dengan Jabatan Pengangkutan Jalan yang mana tenaga pakar yang dilantik berkerja bukan semata mata jalan raya tetapi mereka adalah yang arif tentang LRT dan MRT dan mereka juga bukan dilantikan dari mana mana parti politik.

Ini kerana sebelum ini admin sendiri telah menyuarakan didalam blog ini tentang SPAD sebuah suruhanjaya yang bertanggungjawab dalam hal hal yang berkaitan dengan pengurusan Pengangkutan Awam Darat. Kerajaan terlalu emosi dalam menjawap persoalan dan gopoh dalam mengeluarkan kenyataan yang akhirnya tidak memberi faedah kepada negara. Lihatlah kisahnya salah melaporkan hal tentang Hutang Negara untuk membuat alasan (tidak mampu menunaikan manifestor Pakatan) kerana kantung kerajaan sedang tenat sedangkan semua tahu rizab kerajaan yang ditinggalkan oleh DS Najib Razak bernilai lebih RM400 billion.

Hari ini harga Petrol dinaikkan ianya telah bercanggah dengan manifestor Pakatan Harapan yang mahu menurunkan harga petrol sehingga bawah RM1.50 alangkah malangnya pak lebai menang sorak kampung tergadai.

Yang berjaya ditutup mulai 12 - 24 Jun ini hanyalah "Lorong Tambah Nilai sahaja" sedangkan tol masih lagi dikenakan oleh Kerajaan sedangkan yang dijanjikan adalah percuma.

Harga barang usah risau, tetap tidak berubah malah makin mahal. Kerana tidak ada satu pun negara didalam dunia ini mampu menurunkan harga barang seperti zaman dahulu kala kerana mengikut takrif ekonomi harga barang dipengaruhi dengan faktor nilai mata wang, cukai, cuaca, pemintaan, pengeluaran, polulasi penduduk dan beberapa sebab lagi (tidak lupa jerung jerung (orang tengah) yang akan kembali berkuasa (main harga) selepas GST dimansuhkan dan dikembalikan dengan cukai lama SST).

Padah rakyat Malaysia mengundi kerajaan hari ini dengan berpandukan fitnah dan maklumat yang salah dan dimanipulasikan. 

Nak kata 'padan muka' Admin pun turut kena bayar tol. Sama samalah kita padan muka.

Facebook Comment